Followers

Labels

Thursday, July 1, 2010

FREEMASON

Tahukah anda apa itu freemason..
Artikel ini ditulis atas pmintaan teman saya..
Setelah saya mndpati apa itu freemason..
Saya turut tertatik untk mngambil tahu apa itu freemason..

APA ITU FREEMASON - PERTAMA..

Sebelum itu saya izinkan saya mnyatakn asal usul perkataan ini..
Saya dapti freemason ini berasal dari perkataan Inggeris..
Iaitu jurubina bebas ( free and mason )..
Secara khususnya perkataan free membawa maksud bebas atau merdeka. Manakala perkataan mason pula bermaksud tukang batu atau tukang bangunan. Maka hasil daripada ungkapan tersebut membawa maksud juru bina bebas atau tukang bangunan yang merdeka sebagaimana tercatat di dalam ensiklopedia tersebut.

Freemasonry dalam Bahasa Arab dipanggil masuniyah, dalam Bahasa Urdu dipanggil masunik, france masonerie dalam Bahasa Perancis dan vrijmetselarij dalam Bahasa Belanda. Freemasonry ini sebenarnya tiada kaitan dengan tukang-tukang bangunanyang terdapat pada abad pertengahan. Freemasonry di atas juga tidak ada hubungannya dengan kegiatan pembinaan kapal atau gereja besar seperti yang difahami oleh segolongan ahli fikir.

Hakikatnya Freemasonry adalah organisasi Yahudi Antarabangsa yang bekerja untuk menghancurkan kesejahteraan manusia, merosakkan kehidupan politik, ekonomi dan sosial di negara-negara yang dimasukinya. Ianya berusaha untuk merosakkan bengsa dan pemerintahan Non-Yahudi (Goyim).

APA ITU FREEMASON - KEDUA..

Freemason adalah satu organisasi rahsia yg bermula dari zaman Mesir Purba sehingga kini yg dianggotai oleh lelaki yg dipilih oleh mereka, bermakna membership on invitation only.Mason bermakna tukang batu. Mereka mendakwa bahawa mereka adalah penyambung generasi pembina Kuil King Solomon di Israel. Dikatakan mereka memegang rahsia pembinaan bangunan yang merangkumi manipulasi tenaga positif dan negative, elemen penting dalam pemujaan.Di Malaysia, kelab kebajikan (kononnya) seperti Lions, Rotary etc adalah sebenarnya cabang Freemason.Ada juga pendapat yang mengatakan yang mereka nih sebenarnya meneruskan misi Knights Templar

MUSUH UTAMA ORGINISASI FREEMASON..

Fremason ini ditubuhkan oleh YAHUDI tulen..
Asal nya penubuhan ini ingin menghapuskn golongan berbangsa KRISTIAN..
Tetapi mereka beralih kepada umat ISLAM menjadi musuh utama mereka..
Ini berlaku kerana, pada abad ke-17..
Berlakunya kejatuhan kerajaan KRISTIAN..
Dan kebangkitan serta kegemilangan kerajaan ISLAM..

2 comments:

  1. post entry yg bagus.. simple. kalu bleh buat part yg ke-2. utk ciri2, simbol n etc. cntoh, all seeing eye, checkred floor, pyramid.. keep it up..;)

    ReplyDelete
  2. InsyaALLAH akn buat..
    take time kot..
    heheh

    ReplyDelete