Followers

Labels

Sunday, February 13, 2011

Maulidur Rasul vs Valentine’s Day

Assalamua’laikum. Terima kasih kerana terus membaca di blog Hamba-Nya..
Pertama-tama kali ingin ku panjatkan syukur ke atas-Nya kerana sekali lagi mmberi Hamba-Nya kesempatan utk berkongsi pendapat Hamba-Nya di blog yg x seberapa ini..
InsyaALLAH, apa yang kita kerjakan dengan dimulakan niat yang baik, cara yg betul akan mendapat berkat-Nya.

Entri kali ini berkaitn dengan Valentine’ Day & MAULIDUR RASUL..
Hamba-Nya yakin lagi pasti semua org tahu apa itu MAULIDUR RASUL & Valentine’s Day.
Valentine’s Day..
Sebut tentang Valentine’s day..pasangan kekasih pasti tidak akan ‘miss’ untuk mengikutinya. Tarikhnya 14 Feb (seminggu slpas kelahiran Hamba-Nya) adalah tarikh ‘keramat’ bagi pasangan kekasih . KONONnya. Hari tersebut ialah hari kekasih yang hari paling istimewa bagi mereka..
Valentine’s Day merupakan hari yang HARAM di sambut oleh umat ISLAM sedunia. Tapi malangnya, terdapat golongan remaja ISLAM terjebak. Hanya berbekalkan ayat ‘Salah ka kami menyambutnya bertujuan untuk menghargai kekasih kami’
Ya jawapannya salah. Yg salah tetap salah. Yang BATIL tetap BATIL.
Mengapa nk mngikuti orang yang bukan beragama ISLAM. BIarkan mereka dengan adat mereka..Persoalannya ‘PERLUKAH KITA MENGIKUTINYA?’
Tidak bukan..ISLAM tidak melarang umatnya berkasih antara umatnya. Bagi ISLAM setiap hari adalah hari kekasih. Selagi ia tidak melanggar syara’ dan tidak melampaui batas.
Contohnya kasih ibu kepada anaknya. Setiap hari ibu akan mengingati anaknya sebagai tanda kasih dan sayangnya kepada anak-anaknya. Begitu juga dengan ibu Hamba-Nya. Walaupun jauh, ia tidak menjadi penghalang bagi ibu Hamba-Nya member pesanan buat diri Hamba-Nya. Dan Hamba-Nya yakin, ibu-ibu pembaca juga begitu. InsyaALLAH.
Contoh yang lain, kasih sahabat kepada sahabtnya yg lain. Kasih di kalangan adik beradik. Dan byk lagi selagi ia tidak bertentangan dgn ajaran ISLAM.
So, Marilah kita sama-sama mengajak diri kita agar menjauhi benda yg tidak di ajar oleh ISLAM.
MAULIDUR RASUL – 12 Rabiul Awal
MAULIDUR RASUL merupakan hari perinngatan atas kelahiran Nabi Muhammad S.A.W. Bersyukurlah ke-hadrat ALLAH kerana DIA menganugerahkan kita penyelamat hingga ke hari ini. InsyaALLAH.
Kerana Baginda RASULULLAH, Islam telah tersebar luas di dunia atas pertolongan ALLAH S.W.T. Baginda ibarat cahaya yang menerangi zaman kegelapan di zaman baginda. Cahay yang bawa kehidupan baru ke atas umat manusia ketika itu dan sampai la sekarang. Cahay itu tidak pernah hilang, insyaALLAH. Cahaya itulah ialah ISLAM.

Marilah kita bersama-sama menyambut Hari Kekasih ALLAH iaitu MAULIDUR RASUL. InsyaALLAH kita akn mendapat manfaat dari-Nya.
Janganlah kita campur aduk kan benda yang HARAM & HALAL. Kerana manusia akan keliru. So, kita betulkan apa yang salah. InsyaALLAH, ALLAH akan membantu kita..
Assalamua’laikum ^_^

No comments:

Post a Comment