Followers

Labels

Friday, July 29, 2011

Pujian Lelaki



Assalamua’laikum & Selamat Sejahtera Kaki Reader In My Mind.
Hari Hamba-Nya nak cerita sikit mengenai *ce tgk tajuk*

Ok lah. Sekarang ni, kita semua tahu bahawa perempuan zaman sekarang. Ya PEREMPUAN zaman sekarang lebih suka dipuji oleh lelaki. Tapi apabila ditegur, tidak semuanya menerima. Dan yang terima Alhamdulillah.

Pujian lelaki ini sebenarnya mempunyai maksud tersendiri. Antara maksud pujian lelaki :
1. Pujian berdasarkan nafsu
2. Pujian sebagai perangkap
3. Pujian ikhlas.

Pujian nafsu :

Pujian ini berdasarkan nafsu mereka memerhati kaum Hawa. Tidak percaya.
Ok contoh. Seorang wanita berDRESSING memang lawa la. Dressing yang menarik perhatian orang. So apa kata lelaki. Saya rasa anda dapat meneka nya. Sebagai contoh, “Cantiknya awak!” Tapi. Hakikatnya, lelaki itu telah menatap seluruh tubuh kaum Hawa walaupun wanita itu berbaju mahupun bertudung. Lelaki akan tengok dari hujung sampai ke hujung. Baru kata pujian akan keluar. Itulah pujian nafsu.

Pujian perangkap :

Macam pelik kan bunyi pujian ini. Tapi pujian ini ada kaitan sama nafsu & bisikan syaitan. Woooooo ~ Pujian ini akan terus menghujani kaum Hawa dengan kata-kata manis. Dengan ini, dengan kata-kata itu. Mereka(Lelaki) memuji agar kaum Hawa senang dengan pujian mereka. Lama-lama akan timbul satu kata yang berbau perangkap. Contoh, “I rasa U lagi manis la kalau tak guna tudung” atau “Awak, awak tau tak. Baju ni mmg sesuai untuk awak” (Baju yang tidak berlandaskan syariat Islam) dan disinilah perangkap itu mulai mengena. Dan lama kelamaan. Dengan kelalaian 22 pihak. Syaitan juga turut meng’assist’ Si lelaki itu.

* Meng’assist’ -> bantu. [Pengaruh bola :P]

Pujian ikhlas :
Pujian ini memang ikhlas. Setakat mana keikhlasannya. Hanya lelaki itu tahu. Dan kita tahu, sekiranya lelaki itu member pujian. Dia tak akan cakap. “U ni sweet la” auuuuwww ~ tapi dia akan cakap melalui mata & ukiran bibirnya. Contoh : Gurl : “I cantik x?” Lelaki : ermmm ~ tgk mata & bibir dia. Anda akan faham. Tapi wujud ke laki macam ni????

Betul kah semua ini. Terpulang kepada anda untuk menilainya ^_^

No comments:

Post a Comment