Followers

Labels

Friday, July 9, 2010

Hukum Matikan Handphone Ketika Solat

Salam n Holla semua..
Kali nie..
post mngenai "Hukum Matikan Phone Ketika Solat"

Saya nak wat post nie..
sbb prkara ni sering berlaku di masjid o surau..
setiap kali mnunaikan solat berjemaah..
sedang khusyuk jemaah lain solat..
tiba2..
diganggu dgn hanya 1 lagu ringtone..

So, disini saya pun mncri artikel mngenai hukum matikn handphone time solat..
ALHAMDULILLAH..
saya jumpe..

Dari pmbaca saya mngenai hukum ini..
saya dapati hampir smua artikel mnunjukkan jawapn yg sama..

Jawapn yg saya jmpe ialah
WAJIB..

Mengapa..??
mcm yg saya taip b4 nie..
"mgganggu ketenteraman org lain ketika solat"

Kita tahu tiada panggilan yang lebih penting selain
PANGGILAN DARI ILAHI..

Jgn hanya 1 panggilan..
kekusyukan kita terhadap SOLAT..
HILANG..

Jlan yg terbaek ialah..
Matikan telefon..
bukan lame pun..
5-15 minit je..

SO..
renung-renungkan la..

Wasalam ^__^

No comments:

Post a Comment