Followers

Labels

Wednesday, July 7, 2010

Kerjaya Sebagai Pelakon [Halal ke Haram]

Salam semua..
Post saya kali nie nk cite skit pasal kerjaya sbgai pelakon..
Saya tringat pasal kerjaya ini..
Sbb ustaz saya ckp kerja sbgai pelakon..

HARAM

Betul ke??
[Jadi wa pun cri sbb]

Sbb yg ustaz saya beri..

MENIPU..

Eran ek..??
[mula2 wa pun eran..lepas kna BRAINWASH..bru taw]

Pelakon ini hanya BERLAKON..
So..itu bukan diri diorg..

Contoh : Pelakon A ini orang biasa2..
Tapi dia berlakon menjdi orang alim..
O jdi org SAMSENG..

Disini..jelas la bhawa Diorang Menipu diri untuk mndaptkan WANG..

Ini yg ustaz saya kasi taw..

Then..
Saya cari lagi pnyebab yg lain..
ALHAMDULILLAH..
saya jumpa la juga..

Adegan Berlakon biasanya..
ada scene berpegang-pegang antara bukan MUHRIM..
So ini adalah HARAM sama skali..
melainkn mereka telah BERNIKAH..

Lagi pun..
Slot laki bini plak..
Mereka tidur d atas 1 katil yang sama..
sdgkn mereka [pelakon laki & pelakon wanita] bukan suami isteri..
ia sma sekali haram..


So, renung-renungkan la..

WASALAM ^__^

1 comment:

  1. a'ah kan jadi diaorg mkn duit haram la kn?hasil dri lakunan dyeorg??

    ReplyDelete