Followers

Labels

Wednesday, December 1, 2010

Betul Ke Benar ???


Assalamua'laikum kepada reader In My Mind..
Sekali lagi Allah mengizinkan saya menaip di laptop kesayangan saya untuk entri kali ini..

Entri kali nie..
saya pun tak tahu nak letak tajuk pe..

Tapi saya just boleh bagi situasi ini..

Situasi 1 :

Kawan A : fuhh~ giler panas bilik nie wey !!!
Kawan B : Ko byk wat dosa atas dunia k0t ~

Situasi 2 :

Kawan C : Ko x rsa pnas ke..Ku nk bnjir bdan ku nie ngan keringat ku nie..
Kawan D : Xde pown..Biasa jew~
Kawan C : Ko byk wat amal ibadat la 2..

Ok dari situasi 2, saya pasti anda paham kn..
Saya hairan kenapa jawapan sedemikian diberikan..

Saya rasa hairan anak kepada aneh..
Betul ke!! Kalau kita rsa panas..kita banyak buat DOSA..
Begitu dgn sebaliknya..

Tapi apa yg saya fkirkan..Ada lagi jawapan yg lebih baik..
Sebenarnya, jika kita sentiasa melakukan kebaikan dan menjauhi keburukan dengan erti kata lain mengamalkan AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR. Hati kita akan sentiasa tenang, kita akan rasa tenteram jiwa rasa aman.

Sebab 2 la "Kawan D" tadi rasa biasa..
Dia rasa tenang, jiwa aman dan tenteram..

BENAR ker!!

Ntah la!! Nie hanya suara hati saya..

Waa'laikumussalam..

No comments:

Post a Comment